وبلاگ شخصی حمیدرضاکرمی

سلام در این وبلاگ قصد دارم مطالب مذهبی وعلمی مرتبط با رشته خودم مهندسی نقشه برداری را برای استفاده سایر دوستان قرار دهم

وبلاگ شخصی حمیدرضاکرمی

سلام در این وبلاگ قصد دارم مطالب مذهبی وعلمی مرتبط با رشته خودم مهندسی نقشه برداری را برای استفاده سایر دوستان قرار دهم

معرفی رشته مهندسی نقشه برداری

اسم لاتین  این رشته surveyingمی باشد که با اسم لاتین sivilingیاهمان عمران کاملا متفاوت است اما متاسفانه در ایران این رشته به نوعی زیرشاخه مهندسی عمران قرار گرفته است واین سبب شده حدود 80درصد دانشجویان در زمان انتخاب رشته با فرض نادرست وغلطی این رشته را انتخاب کنند.


حال انکه در عمل تعداد واحد مشترک بین مهندسی عمران ومهندسی نقشه برداری زیاد نیست ودر حد چند درس اختیاری می باشد.

دروس اصلی دوره کارشناسی را فتوگرامتری (مبانی ،دستگاه ها ، تحلیلی، مثلث بندی)نقشه برداری(مبانی ،مسیر،زیرزمینی،ژئودتیک) ،ژئودزی (مبانی ،هندسی،فیزکال،ماهواره ای)و...تشکیل می دهند.

دانشگاه های تهران ،خواجه نصیر،اصفهان ،تبریز،زنجان ،تفرش، بابل وچند دانشگاه ازاد در مقطع کار شناسی دانشجو میپذیرند.

علاقمندان به ادامه تحصیل در این رشته می توانند در چهار گرایش ژئودزی ،سنجش از دور، GIS،فتوگرامتری به ادامه تحصیل بپردازند.دانشگاه تهران ، خواجه نصیر،اصفهان ، تفرش وصنعتی کرمان نیز در این مقطع دانشجو می پذیرند.

مشکلات این رشته نبود کتب خوب ومفید فارسی وهمچنین کمبود هیئت علمی ومتخصص می باشد.ودلیل این امر از دید اینجانب این است که اکثرا دنبال کارهای اجرایی می باشند.

اینجانب دانشجویی ورودی سال ۸۷ مهندسی نقشه برداری دانشگاه اصفهان هستم وقصد دارم جهت ترویج وتوسعه این رشته در وبلاگ تلاس کنم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد